Header
 
HaberG�rsel  
Ba�kan’�n Mesaj�

De�erli KTSD �yeleri,

2013 y�l�n�n ikinci bülteniyle bir kez daha kar��n�zday�z.

�lk haberimiz, Derne�imizin Genel Kurul Toplant�s� ile ilgili. Bültenimize, hepinize daha önceden duyurulmu� olan toplant�m�z� bir kez daha hat�rlatarak ba�l�yoruz. Geçmi� dönem çal��malar�m�z�n ve gelece�e yönelik çal��ma programlar�m�z�n de�erlendirilece�i bu önemli toplant�da sizlerle birlikte olmaktan mutluluk duyaca��z.

Gerek temizlik, gerek kozmetik sektörlerimizin hem ekonominin, hem de sürdürülebilir kalk�nman�n aktif birer aktörü oldu�unu daha önce de vurgulam��t�m. Bu say�m�zda sizlerle payla�t���m�z baz� haberler, sürdürülebilirlik konusunun gündemimizde giderek daha fazla yer alaca��n� gösteriyor. Bireylerin daha sa�l�kl� ve daha mutlu hayatlar sürdürmelerine çok önemli katk�lar sa�layan temizlik ve kozmetik sektörleri, global düzeyde de çoktan sürdürülebilir kalk�nman�n lokomotifleri aras�nda yerini ald�.

Dünyada oldu�u gibi Türkiye’de de karar verici ve düzenleyici kurumlar ile sektörler aras�ndaki diyalog ve i�birli�i süreçleri, tüketicilerin de aktif kat�l�m�yla birlikte, daha sorunsuz bir gelece�i �ekillendirecek. Temizlik ve kozmetik sektörleri olarak, KTSD çat�s� alt�nda bu süreçte etkin bir rol oynayaca��m�za inan�yorum.

Bir sonraki say�m�zda yeni haber ve geli�melerle bulu�mak üzere…

Ahmet PURA
KTSD YK Ba�kan�

 
 
HaberG�rsel  
KTSD Genel Kurulu

Derne�imizin Ola�an Genel Kurul Toplant�s� 1 Mart 2013 Cuma günü KTSD Merkezi’nde yap�lacak. Ço�unluk sa�lanamad��� takdirde 8 Mart 2013 Cuma günü yine Dernek merkezimizde toplant� tekrar edilecek. Geçmi� dönem faaliyetlerinin de�erlendirilece�i ve yeni Yönetim Kurulu ve Denetleme Kurulu’muzun seçilece�i bu önemli toplant�ya tüm üyelerimizi bekliyoruz.

 
 
HaberG�rsel  
Kurumsal Sürdürülebilirlikte Son Ak�mlar

�� dünyas�n�n önemli gündem maddelerinden biri olan ve sektörlerimizi yak�ndan ilgilendiren “sürdürülebilirlik” alan�nda çok say�da çal��ma yap�l�yor. Ernst&Young’�n GreenBiz Intelligence Panel i�birli�i ile 2011 y�l� sonunda yürüttü�ü ve 2012 Mart ay�nda aç�klad��� “Kurumsal Sürdürülebilirlikte Alt� Önemli Trend” raporu, sürdürülebilirli�e üst düzey kurumsal yöneticilerin bak�� aç�s�n� yans�t�yor ve bu alandaki de�i�en ve geli�en bak�� aç�lar�n� ortaya koyuyor. Y�ll�k geliri 1 milyar Dolar�n üzerinde olan 24 farkl� sektörden yöneticilerle çevrimiçi olarak yürütülen ara�t�rman�n ortaya koydu�u alt� önemli ak�mlar �öyle:

  1. Sürdürülebilirlik raporlamas� geli�iyor, ancak raporlama araçlar� hala geli�ime aç�k.
  2. Finansal direktörlerin sürdürülebilirlik alan�ndaki rolü önem kazan�yor.
  3. Çal��anlar, sürdürülebilirlik programlar�n�n ve raporlama süreçlerinin en önemli payda�� olarak tan�mlan�yor.
  4. Regülasyonlardaki belirsizli�e ra�men, sera gaz� raporlamas� önemini koruyor ve su alan�na ilgi giderek art�yor.
  5. �� dünyas�n�n kaynaklar�n�n k�s�tl�l��� konusundaki fark�ndal�k art�yor.
  6. Kurumsal yöneticiler, �irketlerinin sürdürülebilirlik performanslar�na önem veriyor.

Raporun tümüne https://www.greenbiz.com/sites/default/files/1112-1315117_C3.7.2012.pdf ba�lant�s�ndan  eri�ebilirsiniz.

 
 
HaberG�rsel  
2013 UEBT Konferans� Kozmetik Sektöründe Biyolojik Çe�itlili�e Odaklanacak

Etik Bio Ticaret Birli�i (UEBT) taraf�ndan her y�l düzenlenen konferans�n 2013 temas� kozmetik sektörü ve biyolojik çe�itlilik olacak. Kozmetik sektöründeki yeni ak�mlar�n  yan� s�ra iyi uygulama örneklerinin de payla��laca�� konferans bu y�l biyolojik çe�itlili�in kozmetik sektörüne yans�malar�n� ele alacak. Nisan ay�nda gerçekle�ecek konferansta UEBT ve IPSOS, 2013 UEBT Biyolojik Çe�itlilik Barometresi ara�t�rmas�n�n sonuçlar�n� da aç�klayacak.  Konferansta ayr�ca, kozmetik sektörünü temsil eden �irketler kendi deneyimlerini payla�acaklar. UEBT Ba�kan� Rik Kutsch Lojenga, konuyla ilgili olarak �unlar� söylüyor: “Ara�t�rmay� ba�latt���m�z 2009 y�l�ndan bu yana, tüketicilerin biyolojik çe�itlilik konusundaki fark�ndal�klar�n�n artt���n� gözlemliyoruz. Biyolojik çe�itlilik, kozmetik sektörü taraf�ndan kullan�lan çok say�da do�al malzeme aç�s�ndan da önem ta��yor. Türkiye’nin gül ya�� ya da Afrika’n�n shea bitkisi gibi çok say�da örnek var. Günümüzde kozmetik sektörü, tedarik zinciri kanal�yla bu malzemelerin sürdürülebilirli�ine katk�da bulunuyor.”

 
 
HaberG�rsel  
Geli�mekte Olan Pazarlarda Erkek Bak�m �r�nlerinin Pay� B�y�yor

2013 y�l� ba��nda, dan��manl�k ve ara�t�rma �irketi Kline&Company taraf�ndan yay�nlanan “Erkek Bak�m Ürünleri: Global Pazar Özeti” ba�l�kl� rapor, erkek bak�m ürünleri pazar�n�n global düzeyde büyüme gösterdi�ini, bu büyümenin de özellikle geli�mekte olan ülkelerde gözlemlendi�ini ortaya koydu. Erkeklere yönelik bak�m ürünleri pazar�nda Avrupa hala liderli�ini koruyorsa da, Çin ve Hindistan gibi ülkelerde kaydedilen büyümeler dikkat çekiyor.
Kline& Company uzmanlar�na göre, geli�mekte olan ülkelerde eskiden erkek bak�m ürünlerine mesafeli yakla�an tüketiciler, art�k temel hijyen ve t�ra� ürünlerinin yan� s�ra, daha özel bak�m ürünlerine de yöneliyorlar.

 
 
HaberG�rsel  
�Temizlik �r�nleri Avrupa 2013� Konferans� Mart Ay�nda Prag�da D�zenlenecek

26-28 Mart 2013 tarihleri aras�nda Prag’da düzenlenecek olan “Temizlik Ürünleri Avrupa 2013” konferans�, Avrupa Birli�i’nin 2020 vizyonu �����nda temizlik ürünleri sektöründeki geli�meleri masaya yat�racak. Toplumsal, ekonomik ve çevresel konular� kapsayan AB 2020 vizyonu, temizlik ürünleri sektörünü de yak�ndan ilgilendiriyor. Konferans, bu do�rultuda, k�s�tlay�c� regülasyonlar�, de�i�en tüketici davran��lar�n� ve ekonomik güçlükleri irdeleyerek bunlar�n üstesinden gelmenin yollar�n� tart��maya açacak. Lider temizlik ürünleri �irketlerinden uzmanlar temizlik ürünleri sektörünün d�� payda�larla nas�l ve hangi konularda i�birlikleri geli�tirebilece�ini tart��acaklar. Tart��malar, dijital teknolojideki geli�melerin tüketici e�itimi yönünde kullan�m� ve tedarik zincirinde yenilikçi uygulamalar gibi ba�l�klarda yürütülecek.

 
 
HaberG�rsel  
Avrupa Birli�i Reach S�recini De�erlendirdi

Avrupa Birli�i Komisyonu’nun REACH süreci ile ilgili olarak �ubat ay� ba��nda yapt��� de�erlendirme, olumlu sonuçlar ortaya koydu. Söz konusu de�erlendirme raporu REACH sürecinin ilk üç faz�n� ve a��rl�kla büyük �irketlerin performans�n� kaps�yor. Rapora göre, bundan sonraki fazlarda çok say�da orta ve küçük boy i�letmenin de sürece dâhil olmas� gerekiyor ve bu durumun uyum konusunda kimi sorunlar� da beraberinde getirebilece�i dü�ünülüyor. Avrupa Kimya Sanayii Konseyi (CEFIC) Ba�kan� Hubert Mandery, REACH sürecinin ba�ar�s�nda ilgili sektörlerin i�birli�i ve uyumunun önemli rol oynad���n� kaydederek Avrupa Birli�i Komisyonu’nun, sürece uyumun maliyetlerini de göz önünde bulundurmas� ve bunun yaratabilece�i rekabet e�itsizliklerini de�erlendirmesi gerekti�ini söyledi.

 
 
HaberG�rsel  
Deodorantlar Ve Ant�-Perspirantlar �le �lgili Son Haberler T�keticileri Yan�lt�c� Nitelikte

Geçti�imiz günlerde a��rl�kla sosyal medya mecralar�nda yer alan baz� haberlerde, kimi genetik özelliklere sahip ki�ilerin deodorant kullanmas�na gerek olmad��� öne sürülmü�tü. Bu haberler, yak�n zamanda yay�nlanan ve apokrin bezlerindeki koku ba�lat�c� ö�eleri deri yüzeyine ta��yan bir tür proteine sahip olmayan bireylerde koltuk alt� kokusunun üretilmedi�ini iddia eden bir çal��madan kaynaklanmaktad�r. Ancak bu çal��ma, söz konusu ki�ilerin, yo�unlu�u daha az olmakla birlikte yine de çevredekiler taraf�ndan hissedilebilecek ölçüde ter kokusu salg�lad�klar�n� göz ard� etmektedir. Bahsedilen genetik özelliklere sahip tüketicilerin kat�ld��� ba�ka ara�t�rmalar, bu ki�ilerin kayda de�er oranda ve günlük olarak deodorant kulland�klar�n� da ortaya koymu�tur. Dahas�, haberlere kaynakl�k eden ara�t�rmalar, hem deodorantlar ve anti-perspirant ürünler aras�nda bir ayr�m yapmamakta, hem de ki�ilerin bu ürünleri ter kokusunu önlemenin yan� s�ra ho� bir kokuya sahip olmak için de kulland�klar�n� görmezden gelmektedir.