Header
 
HaberGörsel  
Başkan'ın Mesajı

Değerli KTSD Üyeleri,

Günümüzde, sabun, deterjan ve kişisel bakım ürünleri sanayi tarafından yapılan ürünler olmadan yaşamak herhalde düşünülemez. Sektörümüze ait ürünlerden birini bile kullanmadan tek bir gün geçirmek mümkün değil. 21. yüzyılda bireyselleşmenin ve bu kavrama bağlı olarak kişisel bakım ve temizliğin artan bir olgu olarak karşımıza çıkması itibarıyla insanlar sektörümüze ait ürünler ile günlük yaşam içerisinde her zamankinden çok daha fazla yakın temasa geçmiş durumda.

İnsanların günlük yaşamına temizlik ve bakım ürünleri kadar girmiş olan çok az ürün grubu vardır. Gününün büyük bir kısmını sektörümüz ürünleri ile temas halinde geçiren insanları, doğru ve güvenilir bir bilgi akışı ile beslemek öncelikli amaçlarımızdan biri olmalıdır. Sektörün tüm paydaşları bu sorumluluğun bilinciyle hareket etmelidir. Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayicileri Derneği olarak biz de, sektörümüzün insanların günlük hayatı üzerindeki etkisinin farkındayız ve bu bilinçle hareket etmekteyiz.

Bu doğrultuda, üyelerimiz ile birlikte çalışarak ve şeffaflık ilkesinden ödün vermeksizin kamuoyunu aydınlatmak ve kamuoyu yararına bireyleri ve toplumu temizlik, hijyen ve kişisel bakım açısından bilinçlendirmek her zaman ana gayelerimizden biri olmuştur. Bu vizyoner duruşumuzdan ödün vermeden çalışmalarımıza devam etme gayreti içerisindeyiz.

Dünyada ve Türkiye’de sektörümüze dair olan gelişmeleri ve faaliyetlerimizi siz üyelerimize aktarmak için hazırladığımız e-bültenimizde sektörümüz için önem arz eden Kozmetik Faaliyetleri Elektronik Uygulamalar Kılavuzu’nun güncellenmesi ile ilgili bilgileri bulabilirsiniz. Bültende, ayrıca T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın AB REACH Tüzüğü uyum çalışmaları kapsamında, tüzüğün ülkemizde uygulanması halinde endüstri üzerine olası etkilerini analiz etmek için konunun paydaşları ile gerçekleştirdiği bir toplantı haberi yer almakta. Yıldırım Beyazıt Üniversitesi ve T.C. Sağlık Bakanlığı işbirliğinde, 19–23 Mart 2014 tarihlerinde  “Ulusal Biyosidal Kongresi” düzenleneceği bilgisini de ilginizi çeker düşüncesi ile bültenimize dâhil ettik. Nielsen’in Hızlı Tüketim Malları piyasasına yönelik hazırladığı büyüme analizine göre %11,6’lık en yüksek nominal büyüme oranıyla Türkiye, çalışmaya katılan diğer 21 Avrupa ülkesini geride bırakarak 1. sırada yer aldı. Sektörümüz için bu önemli gelişmeye dair bilgileri de sektörümüze ışık tutar düşüncesiyle sizinle paylaşıyoruz. Ayrıca A.I.S.E’nin, iklim değişikliği ile mücadele, çevreyi koruma ve enerji tasarrufuna dikkat çekmek için çamaşırları düşük sıcaklıkta yıkamaya teşvik edecek  “Benim Tercihim 30°” projesini 2014 yılı Ocak Ayı’nda hayata geçireceği haberi de bültenimizde yer almakta. Pazarlama kanalları, teknolojinin de gelişmesi ile gün geçtikçe artıyor. Bu anlamda kullanım alanı açısından sektörümüz için önemli olabilecek teknolojilerden biri olan Yakın Alan İletişim (NFC) ile ilgili bir değerlendirmeyi de bültenimizden okuyabilirsiniz. 7–9 Kasım arasında TMMOB Kimya Mühendisleri Odası (KMO), Ege Bölge Şubesi koordinatörlüğünde “Uluslararası Temizlik ve Kişisel Bakım Ürünleri ve Üretim Teknolojileri Sempozyumu ve Sergisi” düzenlenecek. Etkinliğe destek verenler arasında yer alan derneğimiz bu kapsamda bir konuşma yapmak üzere A.I.S.E’nin Hukuk Direktörü Christine Boudet’i sempozyuma davet etti. Haberin detaylarını bültenimizde bulabilirsiniz. T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından 5–6 Aralık 2013 tarihleri arasında İstanbul’da “Uluslararası İstanbul Hazır Ambalaj Mamul Kongre ve Sergisi” gerçekleştiriliyor. Derneğimizin de destekleyen kuruluşlar arasında yer aldığı kongrede ambalajlı ürünler ile ilgili denetimleri, üretim teknolojilerini, tasarımları, inovasyonu, hijyen ve üretim uygulamalarını konuşacağız. Kongre ve katılım koşulları hakkında detaylı bilgiyi bültenimizden takip edebilirsiniz.

Son olarak bültenimizde TechNavio Araştırma Şirketi’nin “Kozmetik ve Hijyen Malzemeleri Sektörü Küresel Kimyasallar 2012–2016” isimli raporuna yer verdik. Sektöre dair öngörülerde bulunan raporun ilginizi çekeceğini düşünmekteyiz.

Bir sonraki e-bültenimizde görüşmek üzere, tüm üyelerimize sağlıklı, huzurlu ve mutlu zamanlar diliyorum.

Ahmet Pura
KTSD Yönetim Kurulu Başkanı

 
 
HaberGörsel  
Kozmetik Faaliyetleri Elektronik Uygulamalar Kılavuzu Yenilendi

Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu tarafından hazırlanan “Kozmetik Faaliyetleri Elektronik Uygulamalar Kılavuzu”, güncellenerek "Kozmetik Faaliyetleri Elektronik Uygulamalar Kılavuzu Sürüm 2.0" adıyla Eylül Ayı itibarıyla yürürlüğe girdi. Yeni sürümde standart dilekçe ve ihracat sertifikalarında değişiklikler yapıldı.

Yeni kılavuza aşağıdaki bağlantıdan ulaşabilirsiniz.
http://www.iegm.gov.tr/Folders/file/KOZMET%C4%B0K/Kozmetik_
Faaliyetleri_Elektronik_Uygulamalar_K%C4%B1lavuzu_
S%C3%BCr%C3%BCm_2%200.pdf

 
 
HaberGörsel  
Reach Etki Analizi İçin Tüm Paydaşlar Bir Araya Geldi

T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından başlatılan AB REACH Tüzüğü uyum çalışmaları kapsamında, tüzüğün ülkemizde uygulanması halinde endüstri üzerine olası etkilerini analiz etmek adına projenin uluslararası danışmanları, Bakanlık temsilcileri ve sektör temsilcileri bir araya geldi. Tüzüğün ülkemizde uygulanması halinde endüstri üzerine etkilerinin ele alındığı toplantıda; kayıt, izin ve kısıtlamaya tabi kimyasallar, test ve kayıt için tahmini maliyetler hakkında bilgi verilerek, REACH’in küçük ve orta ölçekli işletmeler ve ihracat üzerindeki etkileri ile pazar-profil ve maliyet-fayda analizleri üzerinde duruldu.

 
 
HaberGörsel  
Ulusal Biyosidal Kongresi Kayıtları Başladı

Yıldırım Beyazıt Üniversitesi ve T.C. Sağlık Bakanlığı işbirliğinde, 19–23 Mart 2014 tarihlerinde düzenlenecek “Ulusal Biyosidal Kongresi” için ön kayıtlar başladı.

19–23 Mart 2014 tarihleri arasında Antalya WOW Kremlin Palace Hotel'de gerçekleştirilecek kongre ile ilgili detaylı bilgiye http://www.biyosidal2014.org adresinden ulaşabilirsiniz.
 
 
HaberGörsel  
Türkiye Hızlı Tüketim Sektörü Büyüme Rakamlarında Avrupa Lideri

Araştırma sektörünün önde gelen şirketlerinden Nielsen’in hızlı tüketim ürünleri (FMCG) piyasasına yönelik hazırladığı büyüme analizine göre %11,6’lık en yüksek nominal büyüme oranıyla Türkiye, çalışmaya katılan diğer 21 Avrupa ülkesini geride bırakarak 1. sırada yer aldı. Türkiye’yi %4,2’lik büyüme ile Finlandiya ve %2,2’lik büyüme ile Norveç takip ediyor.

21 ülkeden dokuzunun nominal değerde düşüş yaşadığının belirtildiği raporda, %4,4’lük düşüşle Yunanistan, %3,3’lük bir oranla da Çek Cumhuriyeti başı çekiyor. Yedi ülke fiyat enflasyonunda %3’lük bir oranın üzerine çıkarken, sadece Yunanistan, Norveç ve Polonya’da bir düşüş gözlenmekte. Ayrıca rapor, 2013 yılının ikinci çeyreğinde hızlı tüketim mallarının satış hacminde bir daralma olduğunu ve ölçümlenen 21 Avrupa ülkesi arasında sadece Türkiye, Norveç ve İsviçre’nin etkilenmediğini ortaya koyuyor.

Habere aşağıdaki bağlantıdan ulaşabilirsiniz.
http://www.cosmeticsdesign-europe.com/Market-Trends/Turkey-ahead-of-all-EU-countries-on-FMCG-growth

 
 
HaberGörsel  
“Benim Tercihim 30°”

A.I.S.E, iklim değişikliği ile mücadele, çevreyi koruma ve enerji tasarrufuna dikkat çekmek ve toplum bilincini oluşturmak için çamaşırları düşük sıcaklıkta yıkamaya teşvik edecek “Benim Tercihim 30°” projesine 2014 yılı Ocak Ayı’nda hayata geçirecek.

A.I.S.E, ilk olarak Belçika, Danimarka, Fransa, İtalya ve Birleşik Krallık’ta gerçekleştireceği kampanya ile tüketicileri çamaşırları 30°'de yıkamaya teşvik edecek ve çamaşırları bu sıcaklıkta yıkamanın temizlik, hijyen, çevresel ve ekonomik faydaları hakkında bilinçlendirecek.

Deterjan endüstrisi, perakendeci, cihaz üreticileri, moda üreticileri / perakendeciler, sivil toplum kuruluşları ve diğer kurumsal destekçilerin katılımına açık olan “Benim Tercihim 30°” projesi ile A.I.S.E. çoklu bir paydaş hareketi gerçekleştirmeyi hedefliyor.

Haberin bağlantısı için: http://www.iprefer30.eu/

 
 
HaberGörsel  
Yakın Alan İletişimi Teknolojisi

Türkçede yakın temas, Yakın Alan İletişimi olarak adlandırılan Near Field Communication (NFC), 4 cm ve daha kısa mesafelerde veri aktarımı sağlayan bir teknolojidir. İlk kez 2002 yılında Sony ve Philips ortaklığında geliştirilen teknoloji, çıktıları ve insan hayatına getirdiği yenilikler bakımından muadili diğer teknolojilerin çok daha ilerisinde konumlanıyor. Çip yardımı ile güvenli veri aktarımı sağlayan ve bu sayede mobil ödemeyi günlük yaşama taşıyan bu teknoloji, ilerleyen dönemlerde hızlı bir şekilde tüketimin vazgeçilmez bir parçası olacağa benziyor.

Mobil operatörleri, mobil telefon üreticileri ve yazılım üreticilerinin ortak çalışması ile ortaya çıkan bu yeni teknolojiyi sahiplenmek için yukarıda saydığımız üreticiler büyük savaş veriyor.

Pek çok teknolojik yeniliği tüketicilerin beğenisine sunan uygulama “Smart Poster” terimini de dilimize kazandırdı. Bu yeni uygulama ile içine çip yerleştirilen posterler, anında satın almayı tetikleyecek mobil reklam panolarına dönüşüyor. Örneğin, bir alışveriş merkezindeki smart poster’e eklenen NFC uygulaması ile, o alışveriş merkezindeki tüm indirimler ve indirim kuponları cep telefonu üzerinden tüketicinin bilgisine sunuluyor. Böylelikle tüm indirimlerden haberdar olan müşteri etkin bir şekilde alışveriş merkezinde vakit geçirebiliyor.

Görünen o ki perakende markalarının da bu yeniliğe hızlıca kendilerini adapte etmeleri gerekiyor. Çünkü yakın gelecekte market alışverişleri de evden sadece telefon yardımıyla yapılabilecek. Evlere NFC uygulama çipleri içeren katalogların geldiği ve insanların oturduğu yerden alışveriş yaptıkları, telefon yardımı ile ödemelerin gerçekleştirildiği bir dünya yakın bir gelecekte bizleri bekliyor.

Haberin detayı için aşağıdaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.
http://www.connectedvivaki.com/nfc-near-field-communication-nedir-hayatimizi-nasil-etkileyecek/

 
 
HaberGörsel  
Kozmetik Kimyasalları Pazarı 2016 Yılına Kadar 21.91 Milyar Dolar Büyüyecek

Araştırma Şirketi TechNavio’nun “Kozmetik ve Hijyen Malzemeleri Sektörü Küresel Kimyasallar 2012–2016” isimli raporuna göre, 2016 yılında kimyasal pazar gelirleri yıllık %4,43 bileşik büyüme oranı ile 18.42 milyar dolardan 21.91 milyar dolara yükselecek.

Rapora göre, pazardaki büyüme, biyo-malzemeler ve cilt bakımı kozmetiğindeki talebe dayalı olacak. Bunun yanı sıra pazar büyüme oranı %2,33’den %5,74’e doğru arttıkça genişleme de ivme kazanacak. Raporda ayrıca cilt bakım ürünlerinin kozmetik endüstrisinin önemli bileşenlerinden biri olmaya devam edeceği öngörülüyor.

Habere aşağıdaki bağlantıdan ulaşabilirsiniz.
http://www.cosmeticsdesign-europe.com/Market-Trends/Cosmetics-chemicals-market-will-grow-to-21.91bn-by-2016

 
 
HaberGörsel  
Uluslararası Temizlik Ve Kişisel Bakım Ürünleri Ve Üretim Teknolojileri Sempozyumu Ve Sergisi 7-9 Kasım Tarihleri Arasında Gerçekleştirilecek

TMMOB Kimya Mühendisleri Odası (KMO), Ege Bölge Şubesi koordinatörlüğünde yapılan “Uluslararası Temizlik ve Kişisel Bakım Ürünleri ve Üretim Teknolojileri Sempozyumu ve Sergisi”, 7–9 Kasım 2013 tarihleri arasında, İzmir Çeşme Altınyunus Resort & Thermal Hotel’de gerçekleştirilecek. Sağlıklı ve nitelikli bir yaşam için kaçınılmaz olan temizlik ve kişisel bakım ürünleri ve üretim teknolojileri konularında yeniliklerin ve uygulanması gereken stratejilerin saptanmasına katkı vermek amacı ile gerçekleştirilen sempozyumda, KTSD tarafından davet edilen A.I.S.E’nin Hukuk Direktörü Christine Boudet de bir konuşma yapacak.

“Hammadde ve Formülasyon”, “Üretim Teknikleri ve Teknolojileri”, “Mevzuat ve Standardizasyon”, “Kalite Kontrol”, “Sağlık” ve “Pazarlama” gibi konuların işleneceği etkinlikte, insan ve toplum sağlığı, çevre duyarlılığı ve sürdürülebilir yaşamın temellerinde, temizlik ve kişisel bakım ürünleri ve teknolojilerinin, sektörün tüm tarafları ile tartışılması ve geleceğe yönelik yol haritasının belirlenmesi amaçlanıyor.

Sempozyumla ilgili detaylı bilgiye http://www.kmoetkinlik.org/icpc13/
tr/amac.php
adresinden ulaşabilirsiniz.

 
 
HaberGörsel  
Uluslararası İstanbul Hazır Ambalajlı Mamul Kongre Ve Sergisi 5–6 Aralık Tarihleri Arasında Gerçekleştirilecek

T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından 5–6 Aralık 2013 tarihleri arasında İstanbul’da “Uluslararası İstanbul Hazır Ambalaj Mamul Kongre ve Sergisi” gerçekleştiriliyor. Kongrede gıda ve içecek, boya ve kimya, kozmetik, plastik ve ambalaj sektörlerini içine alan hazır ambalaj sektörü ile ilgili yapılacak kapsamlı çalışmalarla, sektörle ilgili değerlendirme raporları ve stratejiler hazırlanacak, sektörün sorunları tespit edilerek çözüm önerileri geliştirilecek, ambalaj dünyasında yaşanan değişiklikler ve eğilimler belirlenecek.

Sektörde haksız rekabetin ve haksız kazancın önüne geçmek, tüketici haklarını korumak, üretimde kalite standardını yükseltmek için devletin düzenleyici ve denetleyici rolünün önemine dikkat çekilmesi planlanan kongrenin, sektörde bulunan tüm paydaşların sorunlarına çözüm önerileri geliştirilen ve kamu-özel sektör işbirliğinin sağlandığı bir platform olması amaçlanmaktadır.

Kongreyle ilgili detaylı bilgiye http://www.icppistanbul.com/ adresinden ulaşabilirsiniz