2015 yılının üçüncü e-bülteni ile yeniden sizlerle birlikteyiz.
Kozmetik, temizlik ve hijyenik kağıt ürünleri ile sektörlerimiz tüketicilerin hayatlarında temel ihtiyaçlar haline gelmiş ürünleri onlara en kaliteli ve güvenilir şekilde sunmaktadır.
Tüketicilere karşı olan sorumluluklarının bilincinde olan sektörümüz, tüketicinin kaliteli ürünlere ulaşmasının ve ürünler hakkında doğru bilgilendirilmesinin önemini her zaman vurgulamaktadır. Bu doğrultuda Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliğinin uygulanmasını, Ürün Takip Sistemi Projesi kapsamındaki çalışmaları, Maddelerin ve Karışımların Sınıflandırılması, Etiketlenmesi ve Ambalajlanması Hakkında Yönetmeliğine uyum sağlama sürecini ve Kozmetik Yönetmeliği ile ilgili gelişmeler başta olmak üzere sektörlerimizle ilgili tüm gelişmeleri yakından takip etmekteyiz.
3 Haziran 2015 tarihinde yapılan TOBB Türkiye Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayi Meclisi Başkanlık Divanı Seçimi Gündemli Toplantısında Ahmet Pura Meclis Başkanı, Vuranel Okay mevzuattan ve Akatlar Kozmetik Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Akat ise ihracattan sorumlu olmak üzere Başkan Yardımcısı seçilmişlerdir. Diğer taraftan KOBİ’ler ile ilgili kurulan alt komite başkanlığına Sevgi Salar Gürgen, Ar-Ge ve üniversiteler ile ilgili kurulan alt komite başkanlığına ise Sibel Tüzün seçilmişlerdir.
Derneğimizin Avrupa’daki önemli sektör temsilcisi kuruluşlar ile güçlü iletişime sahip olduğunu ve sektörlerimizi hem ulusal hem uluslararası alanda temsil ettiğini biliyoruz. Bu iletişim ve ilişkinin bir parçası olarak KTSD, Avrupa Kişisel Bakım Derneği (CE) ve Uluslararası Sabun, Deterjan ve Bakım Ürünleri Derneği’nin (A.I.S.E.) yıllık genel kurul toplantılarına Yönetim Kurulu seviyesinde katılım göstermiştir.
15 Temmuz 2015 tarihinde Sağlık Bakanlığı Türkiye İlaç ve Tıbbî Cihaz Kurumu tarafından Kozmetik Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik yayımlanmıştır. Yönetmelikte dikkat çeken en önemli düzenlemelerden biri kozmetik ürünlerde kullanılan bileşenler ve nihai kozmetik ürünler için hayvan testlerinin yasaklanmış olmasıdır. Bunun gibi Avrupa Birliği mevzuatındaki güncellemelere paralel olarak gerçekleştirilen uyumlaştırma çalışmalarını sektörümüz adına olumlu bir gelişme olarak değerlendirmekteyim. Bu süreçte karar vericilerin diyaloga açık ve sektörün sesine kulak veren tutumunun önemini vurgular ve kendilerine bir kez de buradan teşekkürlerimi iletmek isterim.
Bu sayımızda, sektörümüzü ilgilendiren güncel gelişmelere, CE, CTPA ve A.I.S.E. tarafından yayınlanan yıllık faaliyet raporlarından notlara ve ilgili uluslararası eğitim ve konferans duyuru ve haberlerine yer verdik. Bültenimizin faydalı olmasını temenni eder, keyifli okumalar dilerim. Bir sonraki bültenimizde görüşmek ümidiyle başarılı ve huzurlu günler dilerim.
• A.I.S.E. tarafından ürünlerin sürdürülebilir bir biçimde kullanılabilmesi için pratik bilgiler vermeyi amaçlayan “En İyi Kullanım Panelleri”ne (Best Use Panels) tetik uçlu sprey temizleyiciler ve tuvalet temizleyicileri hakkında bilgiler de eklenmiştir. Bu ürünler ve diğer ürün kategorileri hakkındaki en iyi kullanım bilgilerine ürün ambalajlarından ve www.cleanright.eu adresinden ulaşılabilir.
• A.I.S.E.’nin “Benim Tercihim 30°” (I Prefer 30°) kampanyasının daha fazla tüketiciye ulaşması için 5 kampanya ülkesinde çeşitli çalışmalar yürütülmüştür. Kampanya ile ilgili daha fazla bilgi için wwww.iprefer30.eu sitesi ziyaret edilebilir.
• A.I.S.E. tarafından 2014 yılının sonunda üç yılda bir gerçekleştirilen Tüketici Alışkanlıkları Anketi yapılmıştır. Anketin sonuçlarına göre;
- Ekonomik zorlukların olduğu dönemlerde tüketicilerin çevresel bilgi talebinde bir azalma olduğu görülmüştür ve tüketicilerin sürdürülebilirlik için daha az çaba sarf ettikleri ve asıl sorumluluğun sektöre ait olduğunu düşündükleri anlaşılmıştır.
- İletişim karışıklığı da bir mesele olarak ortaya çıkmıştır: Daha az tüketicinin ürünlerin ambalajlarında bulunan talimatları okuduğu ancak sorulduğunda, ürünlerin üzerinde bulunan bilgilerin yeterli veya çok fazla olduğunu düşündükleri görülmüştür.
- Anketin bir diğer sonucuna göre, Avrupa tüketicilerinin henüz düşük derecede yıkama alışkanlığını tam olarak benimseyememiş oldukları görülse de çamaşır ve bulaşık makinelerinin tamamen doldurulmadan çalıştırılmaması artık yerleşmiş bir alışkanlık olduğu anlaşılmıştır. Daha fazla bilgiye www.aise.eu adresinden ulaşılabilir.
• Evde kullanılan deterjanlar, temizleyiciler ve bakım ürünleri hakkında fayda bilgiler vermek için tasarlanan www.cleanright.eu sitesine CLP Tüzüğü ile birlikte gelen etiket değişimleri ile çok amaçlı ve tetik uçlu spreyler hakkında bilgiler eklenmiştir.
• 2014 yılının Eylül ayında A.I.S.E. tarafından “Deterjan Kapsüllerini Çocuklardan Uzak Tutun” (Keep Caps From Kids) başlıklı bir kampanya başlatılmıştır. 5 yaş altı çocuğu olan ebeveynleri hedef alan kampanya 32 ülkede ve 23 dilde hayata geçirilmiştir. Kampanyanın amacı ebeveynleri ve çocuk bakıcılarını sıvı çamaşır deterjan kapsüllerinden daima uzak tutmak için harekete geçirmektir. 2014 yılının sonunda kampanya 97 milyon bireysel kullanıcıya, dolaylı olarak da 260 milyon kullanıcıya ulaşmıştır. Daha fazla bilgi için www.keepcapsfromkids.eu sitesi ziyaret edilebilir.
Raporun “sürdürebilirlik” bölümünde yer alan bilgilere göre;
• Sürdürülebilir Temizlik Sözleşmesi’ne (Charter for Sustainable Cleaning) dâhil olan firmaların sayısı her geçen gün artmaktadır. 2015 yılı itibarıyla toplam 216 şirket Sözleşme’ye uyum sağlamayı taahhüt etmiştir. Bu rakam Avrupa’daki sabun, deterjan ve bakım sektörlerime ait pazar büyüklüğünün %85’ine karşılık gelmektedir. Sürdürülebilir Temizlik Sözleşmesi hakkında daha detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.
• Gelişmiş Sürdürülebilirlik Profillerine (Avdanced Sustanability Profiles, ASPs) ait logoları taşıyan tüketici ürünleri sayısının %22’lik artışla 820 milyondan 1 milyara ulaştığı kaydedilmiştir. Sadece çamaşır kategorisindeki ürünlerin %33’ünün Gelişmiş Sürdürülebilirlik Profillerine uyumluluk sağlamaya başlaması programın başarısının bir göstergesidir.
• Anahtar Performans Göstergeleri (Key Performance Indicators, KPIs) verilerine göre ton başına enerji kullanımı 2006 yılından bu yana %27,5 oranında; CO2 salınımı ise %18,8 oranında azalmıştır. Bu yıl ise CO2 salınımının %2,3 düşüş ile geçen yıla çok benzer bir miktarda olduğu belirtilmiştir.
Raporda ayrıca ev ve profesyonel temizlik ürünleri pazarına ait 2014 yılı verilerine de yer verilmiştir. Euromonitor International verilerine göre tahmin edilen değerler şu şekildedir:
• Toplam ev ürünleri pazar büyüklüğü değeri %0,4 büyüme ile 28,3 Milyar Euro’ya ulaşmıştır.
• Profesyonel temizlik ve hijyen Pazar büyüklüğü ise 6,7 Milyar Euro olarak tahmin edilmektedir.
Raporda ayrıca temsil edilen sektörlere ait istatistikî verilerine de yer verilmiştir. Bu verilerden bazılarına göre;
• Birleşik Krallık’taki kozmetik, temizlik ve parfüm sektöründe 170.000’den fazla direkt çalışan ve 1,3 milyondan fazla dolaylı çalışan bulunmaktadır. Sadece profesyonel güzellik sektöründe yaklaşık çeyrek milyon kişi çalışmaktadır. Toplam cirosu yıllık 6,2 Milyar Euro civarında olan bu sektör toplam Birleşik Krallık ekonomisinin yaklaşık olarak %1’ine denk gelmektedir. 2014 yılında 33 milyar Euro’luk ürün başka ülkelere ihraç edilmiştir.
Bu e-posta size Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayicileri Derneği veritabanına kayıtlı olduğunuz için gönderilmiştir. İzniniz dışında gönderildiğini düşünüyorsanız lütfen bize mail atiniz.
Sahrayıcedit, Atatürk Caddesi, Eriş Sitesi B-Blok No: 66
Kat 1 / Daire 10 34734 Kadıköy / İSTANBUL Tel: +90 216 368 76 48 +90 216 368 76 84 www.ktsd.org.tr info@ktsd.org.tr